*NOWA KOLEKCJA* - Chopard, Happy
Koniec sierpnia, ale lato w pełni.
Podejmuję więc kolejny typowo letni zapachowy temat. Perfumy jako antydepresanty? Proszę bardzo oto one!
Nowa na naszym rynku linia Chopard Happy z pewnością nie przejdzie niezauważona! Jej kolory na to nie pozwolą! Dawno nie było flakonów, które w tak elegancki sposób łączyłyby tak żywe kolory, a te uzupełniały naturalnymi optymistycznymi nutami dla osiągnięcia szczęśliwej synergii u noszącej (i patrzącej na nie) osoby. Róż, turkus, czerwień, pomarańcz, fiolet i żółć, a w nich bogactwo owoców, kwiatów, liści, przypraw, a nawet … warzyw. Na samą myśl uśmiech pojawia się na twarzy.
Chopard to założona w 1860 roku renomowana szwajcarska firma zajmująca się tworzeniem luksusowych zegarków i biżuterii. Od 1963 należy do niemieckiej rodziny Scheufele, a jej spadkobierczyni, Caroline Scheufele, pełni obecnie rolę dyrektora kreatywnego marki. Chopard szczęście ma wpisane w swoją historię w dosłownym tego słowa znaczeniu. Słynie z ekskluzywnych kolekcji zegarków i biżuterii Happy Diamonds i Happy Sport oraz perfumeryjnej rodziny podanej we flakonach w kształcie serc – Happy Spirit. Pierwszy zapach marki – kompozycja z 1986 – też nosiła nazwę Happy Diamonds. W latach 90 ogromną popularnością cieszyły się orientalno-waniliowe kompozycje marki Casmir i Wish dla kobiet oraz orientalno-fużerowy zapach dla mężczyzn z 1994 roku – Heaven.
W nowym milenium Chopard nie rezygnuje ze szczęścia. Nowa kolekcja (premiera globalna 2018, w Polsce obecnie), o której dziś mowa, po raz kolejny opatrzona zostaje słowem Happy i w rzeczywistości działa jak pachnący wyzwalacz dobrego humoru. Trzy zapachy wchodzące w jej skład – Lemon Dulci, Felicia Roses i Bigaradia – składają hołd naturze i pozytywnym emocjom. Zamysłem Caroline Scheufele było tu – zgodnie z filozofią marki „do good, feel good” – stworzenie zapachów luksusowych, naturalnych i etycznych.
Silny związek pomiędzy zapachem, a emocjami nie jest chyba dla nikogo tajemnicą . Przyroda jest niesamowicie bogata w składniki poprawiające nasze samopoczucie. Aromaty cytrusów, zielonych liści, jagód, kwiatów i przypraw doskonale pobudzają nasze „szczęśliwe cząsteczki” w mózgu wprowadzając w stan optymizmu. Bigaradia, Felicia Roses i Lemon Dulci skrupulatnie czerpią z tych naturalnych składników oferując trzy proste, ale skuteczne „przepisy na szczęście”. Znajdują się w nich najwyższej jakości surowce, odpowiedzialnie pozyskiwane na całym świecie dzięki programowi zrównoważonego rozwoju Naturals Together™. Naturals Together™ to międzynarodowa platforma stworzona w 2014 roku przez firmę Firmenich, skupiająca najlepszych na świecie rzemieślników i dostawców naturalnych składników, którzy łączą doskonałość, ze społeczną i środowiskową odpowiedzialnością. Do wymieszania optymistycznych molekuł w nowej kolekcji marka Chopard zaprosiła kreatorkę perfum Dorę Baghriche. Perfumiarka wybrała naturalne składniki i połączyła je, nie tylko według własnej interpretacji radości i dla podkreślenia piękna kompozycji, ale także kierując się sprawdzonym emocjonalnym oddziaływaniem samych zapachów. Mieszając naturalne składniki najwyższej jakości, naturalne ekstrakty owocowe i innowacyjne składniki pozwalające poczuć smak, stworzyła żywe i pełne emocji kompozycje, w których zmysły węchu, wzroku i smaku współgrają ze sobą w bliskiej więzi.
Lemon Dulci to hołd złożony aromatowi naturalnej cytryny. Wykorzystano tu włoski owoc primofiore, a towarzyszą mu bergamotka, słodkie jabłko, mięta pieprzowa i drzewo cedrowe. To prosty energetyzujący zapach, który działa jak poranny shot za sprawą cytrusów i soczystej zieloności. W piramidę nut wpleciono też dwa ciekawe składniki – promienne mango i wilgotnego ogórka.
Felicia Roses to, jak sama nazwa wskazuje, zapach skoncentrowany wokół róży, dokładnie róży damsaceńskiej. Róży świeżej i pikantnej. To kompozycja kwiatowo-owocowa z wydatnymi akordami malin, różowego grejpfruta, czerwonego pieprzu i geranium, które tak dobrze łączy się z tytułowym składnikiem. W składzie znalazły się też pąki czarnej porzeczki, ylang-ylang, a w bazie fasola tonka. Felicia Roses to najbardziej romantyczny, słodki i kobiecy zapach w całej kolekcji Happy, ale podrasowany wibrującą pikanterią.
Trzecią, a zarazem najnowszą, propozycją w linii jest Bigaradia poświęcona pięknu drzewka pomarańczowego. To moim zdaniem najlepszy zapach w rodzinie Happy, choć mogę być uprzedzony jako niereformowalny fan wszystkiego czym obdarowuje nas ta niezwykła roślina. Bigaradia mieni się wszystkimi odcieniami pomarańczowości. Jest tu zielony olejek z gorzkiej pomarańczy, absolut kwiatu pomarańczy i lżejsze neroli. Nieodmiennie w głowie króluje włoska bergamota. Serce jest kwiatowe z kroplą miodu, a baza balsamiczna, paczulowo-drzewna z akordem labdanum. Na uwagę zasługuje sięgnięcie po takie składniki jak sezam i marchew, które dodają klasycznym pomarańczowym nutom charakteru bardziej wesołego i codziennego.
Optymistycznym akordom zapachów Happy towarzyszy feeria żywych kolorów na flakonach. Ich kształt zainspirowało cięcie klejnotów, w szczególności tzw. szlif gwiazdy. Mieniące się w świetle szklane, kolorowe fasety idealnie oddają charakter migotliwych jak iskry zapachów ukrytych w środku. Duże korki w kształcie kul o kontrastowo dobranych kolorach rozweselają, Twarzą kampanii reklamowej linii została rumuńska modelka Andrea Diaconu, którą sfotografowano na tle rajskich krajobrazów Kostaryki.
Happy to nieskomplikowana letnia linia zapachów, które mają za zadanie od razu wprawiać w dobry humor. I tak rzeczywiście jest. Ich otwarcia są najlepsze. Pełne energii, światła i naturalnych aromatów. Migoczą i połyskują, ale nie przechodzą diametralnej zmiany na skórze. Raczej cichną i proszą o więcej. To kolekcja luksusowych lekkich wód perfumowanych inspirowanych naturą, którą można porównać do linii Colognes Hermès czy Aqua Allegoria Guerlain. Latem proste przyjemności są najlepsze. Kolor, światło i natura. You smell good – you feel good!
Chopard, Happy
Lemon Dulci – kompozycja cytrusowo-zielona
Felicia Roses – kompozycja kwiatowo-owocowa
Bigaradia – kompozycja cytrusowa
Nos: Dora Baghriche
Premiera: 2018
Dostępność: 40ml i 100ml w Douglas
Trwałość i projekcja: średnie (3-5 godzin)