CHANEL FACTORY 5
Czym jest Chanel Factory 5?
To wyjątkowa, limitowana kolekcja, która wspaniale wpisuje się w obchody 100-lecia ikonicznego zapachu Chanel! To 17 kosmetyków i gadżetów w opakowaniach inspirowanych przedmiotami dnia codziennego o jednym wspólnym elemencie - zapachu No. 5! Pomysł ten niektórych zszokował, innych oburzył, mnie zachwycił. Jest zabawny, świeży, świetnie zaprojektowany, praktyczny i pełen stosownych cytatów. Fajnym aspektem tej kolekcjonerskiej linii jest fakt, że niektóre z wchodzących w jej skład produktów po zużyciu zostawią fajną i funkcjonalną pamiątkę po jubileuszu stulecia.
Jak to wygląda?
Kosmetyki w kolekcji Chanel Factory 5 zaprojektowano w bezkompromisowej biało-czarnej stylistyce Chanel. Całe show jednak kradną ich kształty stylizowane na banalne przedmioty konsumpcyjne – butelka na płyn do mycia naczyń, metalowe pudełko na pastę do butów, wiaderko na farbę malarską, pudełko na herbatę, plastikowy refill, biureta laboratoryjna. Chanel Factory 5 przypomina, że noszenie zapachu No. 5 przekształca codzienne, zwykłe przedmioty w luksusowe obiekty pożądania. Dokładnie tak jak 100 lat temu gdy prosty, laboratoryjny flakon Numeru Pięć stał się nowym synonimem stylu i elegancji.
“Biorąc na warsztat codzienne przedmioty i nadając im nowe życie w estetyce No. 5, powracamy do pierwotnego twórczego zamiaru Chanel: przekształcenia funkcjonalnego przedmiotu w luksusowy obiekt pożądania. Po to właśnie powstała Fabryka No. 5. Jej celem jest luksus, którym można cieszyć się na co dzień."
Gdzie to powstaje?
Kolekcja Chanel Factory 5 powstaje w specjalnie zaprojektowanej ultra-nowoczesnej fabryce. Jej misją jest tworzenie kolekcjonerskich przedmiotów inspirowanych Numerem Pięć. Przedmiotów będących wypadkową mechanicznej precyzji i ludzkiego talentu. To specjalne miejsce gdzie historia najsłynniejszych perfum świata splata się z wizją przyszłości, a legenda No. 5 na nowo się odradza. Piątka lubi pokazywać swoje różne twarze – różne formuły (woda perfumowana, woda toaletowa, czyste perfumy), różne aplikacje (perfumy do włosów, perfumy do torebki, perfumy w złocistym żelu), a nawet różne kolory (słynna Red Edition z 2018 roku). Factory 5 Collection jest wspaniałą kontynuacją tej niekończącej się zabawy w odkrywanie czegoś znanego na nowo.
„Produkty, których używamy na co dzień mogą mieć taką samą wartość jak te przeznaczone na specjalne okazje. Wszystko zależy od doświadczenia jakie nam oferują,” mówi Thomas du Pré de Saint Maur, Head of Global Creative Resources Fragrance and Beauty w Chanel
Cytaty historyczne
Chanel Factory 5 jest na wskroś nowoczesna, a w tej nowoczesności stanowi też ukłon w stronę pop-artu, który - dzięki Andiemu Warholowi - wyniósł flakon No. 5 na ściany galerii sztuki. To właśnie pop-art przekształcał banalne przedmioty dnia codziennego w dzieła sztuki. Chanel idzie w jego modernistyczne ślady.
„W roku stulecia No. 5, Chanel przypomina, że młodość to przede wszystkim stan umysłu; odwaga by chadzać własnymi ścieżkami, luksus bycia sobą bez względu na konwenanse, śmiałość by młodzieńcza wyobraźnię przedkładać nad stare nawyki. O tym właśnie opowiada nam ta kolekcja,” mówi Thomas du Pré de Saint Maur.
Czarno-białe produkty z jubileuszowej kolekcji zaprezentowano na kontrastowym ultra-kolorowym tłach, które swoją odważną barwą również wpisują się w popartowski nurt.
Co znajdziemy w kolekcji?
Chanel Factory 5 to 17 luksusowych przedmiotów potraktowanych z przymrużeniem oka: woda perfumowana No. 5 i woda toaletowa No. 5 L’Eau zapakowane w wykonane z ekologicznej masy papierowej futerały przypominające blistery. Olejek do ciała w biurecie, jednorazowe żele pod prysznic w wiaderku na farbę, pastylki do kąpieli w pudełku na herbatę, mydełko w metalowym, okrągłym pudełku, żel pod prysznic w miękkim refillu, krem do ciała w metalowej tubie, papierowy rożek z zestawem niespodzianką, żel do ciała w butelce na płyn do zmywania naczyń, żel nabłyszczający w butelce na szampon, zestaw pięciu tubek z emulsją do ciała, zestaw pięciu tubek z żelem pod prysznic, flakon do torebki z No. 5 L’Eau plus trzy refille, butelka na wodę i okolicznościowe taśmy samoprzylepne.
Gdzie to znajdziemy?
29 czerwca w największych miastach świata Chanel stworzyło wyjątkowe industrialne scenerie. Te niezwykłe pop-up’y pomyślane jako parki tematyczne dedykowane No. 5, pozwalają odwiedzającym zanurzyć się w świat kultowego zapachu Chanel. Fabryczna stylistyka, odważne jaskrawe kolory i kontrastowe minimalistyczne opakowania kosmetyków to trzy akcenty obecne w każdym z jubileuszowych stoisk. W Polsce mini pop-up obecny będzie do końca wakacji w butiku marki w warszawskiej Galerii Mokotów oraz czasowo w Sephora Arkadia i perfumerii Douglas w Sopocie. Kolekcję można też odkryć na oficjalnej stronie internetowej marki. Chanel umożliwia także wirtualną wizytę w Factory Chanel 5 – dla wszystkich tych, którzy pragną zakosztować wyjątkowej atmosfery linii produkcyjnej No. 5 bez wychodzenia z domu.