CHANEL SPONSOREM GENERALNEGO REMONTU GRAND PALAIS
CHANEL to marka wybitnie francuska i w niepodważalny sposób paryska. Rue Cambon 31, Ritz, Place Vendôme… Związki marki z miastem świateł są niezliczone. Od 2005 roku na mapie Paryża jeszcze jedno miejsce wypełnia się rok w rok duchem Chanel. Mowa o wzniesionym na wystawę światową w 1900 roku secesyjno-klasycystycznym Grand Palais. To tu odbywają się pokazy prêt-à-porter i haute couture marki. Tradycja zapoczątkowana przez Karla Lagerfelda trwa do dziś, a każdy, czy to wiosenno-letni, czy jesienno-zimowy pokaz, zachwyca spektakularną dekoracją zbudowaną pod szklanym dachem Grand Palais (jego powierzchnia to aż 17,500 m2!). Fani mody spod znaku Chanel z pewnością pamiętają show w supermarkecie, paryskiej brasserie, terminalu lotniska czy amazońskiej dżungli. W ogromnej nawie hali wystawowej marka prezentowała swoje nowe kolekcje w towarzystwie gigantycznej wieży Eiffla, złotego lwa (jednego z ulubionych symboli Coco), góry lodowej, a nawet startującej w kosmos rakiety.
Dla umocnienia swojego związku z tym miejscem marka Chanel zdecydowała się zostać wyłącznym partnerem finansowym projektu renowacji Grand Palais, który rozpocznie się w 2020 roku, a zakończy wielkim ponownym otwarciem cztery lata później.
"Chanel i Grand Palais łączy bliska więź zapoczątkowana przez Karla Lagerfelda w 2005 roku. Dla marki ten budynek, a w szczególności jego wyjątkowa nawa, gdzie odbywają się nasze pokazy mody, jest czymś więcej niż kolejnym zabytkiem w sercu Paryża. Jego unikalna architektura jest dla nas nieustającym źródłem inspiracji i kreatywności. Ta paryska instytucja ma do wypełnienia kulturową misję, a my w Chanel jesteśmy dumni, że możemy towarzyszyć Grand Palais i stojącej na jego czele Sylvie Hubac w tym ambitnym projekcie rekonstrukcji," mówi Bruno Pavlovsky, Fashion President w Chanel.
Projekt obejmować będzie zakrojoną na dużą skalę renowację konstrukcji zewnętrznej, wnętrz i systemu oświetlenia. Innowacją będzie poprowadzenie tzw. Rue des Palais w podziemiu Grand Palais i utworzenie w ten sposób nowej głównej arterii łączącej, dotąd odseparowane od siebie poszczególne części budynku. Zmianie ulegnie też otoczenie Grand Palais. Usunięcie wewnętrznych ścian oraz ponowne przywrócenie do świetności wykuszy i balkonów ogromnej nawy głównej jeszcze bardziej zwiększy jej objętość i pozwoli na jednorazowe ugoszczenie aż 11,000 odwiedzających. Marka Chanel przeznaczy na generalny remont tego znakomitego paryskiego zabytku 25 milionów euro.